Laatste update 1ste reis Servië - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Karsten Loon - WaarBenJij.nu Laatste update 1ste reis Servië - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Karsten Loon - WaarBenJij.nu

Laatste update 1ste reis Servië

Door: Karsten

Blijf op de hoogte en volg Karsten

10 Februari 2007 | Zwitserland, Zürich

Hallo lieve vrienden, familie en bekenden,

het loopt weer helemaal anders dan gepland, maar goed. Dat ik uitgerekend op Zuerich Kloten Airport een bericht schrijf over de belevenissen in Servië, maar goed. Trouwens Kloten Airport is verre van kloten, supermooi hier!

Genoeg over het vliegveld, zoals beloofd alsnog een update. De laatste update was afgelopen maandag, sindsdien ben ik in Kragujevac en Marsic met Sanya en Margreet geweest, ik hoor iedereen denken, komen daar niet al die lieve foto's vandaan van de liefste Roma kinderen?Het antwoord is da (ja!). Opnieuw een Skiing in the Snow moment en vele lieve gezichtjes ( bezoekje bij mij is mogelijk wanneer je het ook wil aanschouwen)Kor, Han en Tobias zijn bij deze uitgenodigs alvast! Goed, woensdag in Strijeselo geweest om kinderclub te houden en weer een S in the S moment. Hele andere kinderen weer, stuk rustiger!

Donderdag bij Margreet geweest om bij te praten over mijn toekomst in Servie en mijn plannen met Milica ( daar gaat het dus heel goed mee anders zou het geen issue zijn!)Het plan is om op z'n vroegst in september naar Servie te gaan om Miki, de voorganger van de Roma gemeente te assisteren voor een periode van 5 maanden, je kunt het zien als een proeftijd of God me daar wil hebben. Tot die tijd zal ik me focussen op de Servische taal, heb boekjes van Margreet gekregen. Hoop dat de VBG eventueel financieel wil bijspringen....Gebed lijkt me daarom ook goed om daarover duidelijkheid te krijgen!

Ben donderdagavond bij Milica ( mijn vriendin, nee dat was niet de hoofdreden dat ik in Servie was, die vraag gaat natuurlijk komen!) geweest voor een huiskring, dat is wat lastig te volgen, je ziet wel Gods aanwezigheid daar onder de Roma!Zoals je begrijpt veel diensten bezochten, veel kinderclubs bijgewoond, veel gepraat met Milica over de toekomst, en over Celebrate Recovery! Ben wel heel erg bevestigd dat dat en programma is, wat pas kan beginnen als ik de taal spreek, dus daar gaat wel een jaartje over heen. Bid voor bevestiging! Hartelijk dank voor alle gebeden, heb inmiddels weer veel bevestiging gekregen, wanneer je er meer over wilt weten, bel me of mail me, zou ik leuk vinden!

Voor de insiders, heb weer veel opmerkelijke dinge gezoen in Servie- een trein die midden stopt op een overgang op mensen uit te laten, de bus waar ik inzat vanmiddag die achteruit op de snelweg nog iemand was vergeten, een soort bloemencorso op een Servische begraafplaats, etc etc.

In het kort over deze week, heb het heel goed gehad. God heb ik heel dichtbij gevoeld, heeft me bevestigd in de keuzes om in Servie te gaan werken, de relatie met Milica is zeer goed, ik leer de Servische taal nu intensiever,zodat we elkaar beter begrijpen, ben heel god opgevangen door Miki en Margreet en heb nog meer binding gekregen met Servie!

Je kunt wel door blijven schrijven, maar goed, wat ik al eerder zei, voor meer info, mail, bel of kom bij me langs

Ps excuses dat er geen foto's zijn geplaatst, dit zal zeker nog volgen, iig als ik weer terug ga 22 feb samen met Tobias!

Hartelijk dank nogmaals voor jullie medeleven en hier volgt binnenkort mee info over de vervolgplannen in Servie

Ps Ga nu om 2015 weer de lucht in, ben om 22h op Schiphol ( voor Kor, Tobias en de familie als ze het lezen)

Gods zegen wens ik jullie!

Groet van Karsten vanuit Zuerich, Zwitserland

  • 10 Februari 2007 - 23:04

    Miki:

    Hi Karsten,
    I hope your trip was ok.
    Greetings from Jagodina.

  • 11 Februari 2007 - 00:53

    Arjan H.:

    Ey broeder,

    We hadden je vanavond in de auto zitten. Ech gaaf om je mooie verhalen te horen, te horen van de plannen, wat God misschien in je leven wil doen.

    Mooi dat je een goeie tijd het gehad, maar ook gaaf dat je dr weer bent:)

    God's zegen, Arjan

  • 12 Februari 2007 - 14:02

    Karsten:

    Hvala puno Miki for your message, in Dutch it will be hard to understand what is said!In short: you/Suzana and God and Milica and many others made the last week great to me!See you in two weeks!Boze Blagoslov!Karsten

  • 19 Juli 2007 - 10:54

    Marten En Klazien:

    Heel erg bedankt voor jullie bericht.
    Wij wensen allemaa Gods onmisbare zegen toe en veel liefen blijdschap.
    Tot Ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karsten

Vanaf 17 juli zullen we reizen per trein via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië om uiteindelijk in Servië uit te komen

Actief sinds 08 Juli 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 29325

Voorgaande reizen:

17 Juli 2006 - 21 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: