het eerste bericht uit Leskovac! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karsten Loon - WaarBenJij.nu het eerste bericht uit Leskovac! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Karsten Loon - WaarBenJij.nu

het eerste bericht uit Leskovac!

Door: Karsten

Blijf op de hoogte en volg Karsten

18 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen!

bij deze een eerste reactie uit warm en zonovergoten Servie!Met 35+ is het lastig sporten overdag,maar we hebben tot nu toe altijd 's middags en 's avonds op het veld gestaan/ sport activiteiten gedaan!

De sfeer is echt te fijn binnen het team, alleen Annette heeft wat last van griep, bid voor een snelle genezing ter opbouw van het team!Dank!

Zaterdag waren we aan het eind van de middag in Leskovac, de stad waar we zitten, in het zuiden van Servie (350km van Belgrado). Lekker bijgekomen zaterdag en zondag ( bezoekje aan de Roma-wijk leverde veel blije gezichten op!!!)zijn we maandag voor het eerst gaan basketballen, volleyballen en voetbal!

Er waren redelijk veel kinderen, mooier was dat ze heel enthousiast waren over onze komst!We hebben in de pauze drama's opgevoerd om de kinderen bewust te maken dat Jezus een levende relatie met hun wil!Zelf heb ik (Karsten) een kleine getuigenis gegeven, welke zeer positief ontvangen werd!

Avond op avond krijgen we zo'n warm welkom van de kinderen en tieners; we zagen wat op tegen de eventuele confrontatie tussen Serven en de Roma, maar God is ons zeer nabij geweest!Dank aan Hem!

Je blijft natuurlijk schrijven op zo'n manier, daarover hier nog wat laatste extra info:

- eenheid in het team is zeer sterk: dank God
- we hebben uit de reacties van de kinderen/tieners veel teweeg gebracht tussen de Serven/Roma, we zijn een belangrijk instrument door velen bevestigd, dank daavoor ook God!
- er we hebben nog geen enkele irritaties gehad in de groep!
- alles is goed geregeld in d ekerk en daarbuiten, wat een zegen!
- iedereen is enthousiast en we zijn ( op Annette na) allemaal gezond!
- Gods aanwezigheid voelen we van heel dichtbij, dank voor alle gebeden!

Vanaf volgende week maandag is het project weer afgelopen, aannemelijk daarvoor zal er geen bericht meer komen.
Vanaf volgende week zullen Kor, Tobias en ik een korte wekelijks update houden!

Ik wens jullie allemaal Gods zegen en dank jullie voor de steun in gebed!!!

Groeten van Karsten en het team

Ps de foto's volgen waarschijnlijk later!

  • 18 Juli 2007 - 18:06

    David:

    fijn dat het zo goed verloopt,ik zal voor annette bidden en ik dank God dat alles zo goed verloopt en vrag Zijn verdere zegen voor jullie allemaal en de mensen met wie jullie inaanraking komen.

  • 18 Juli 2007 - 18:45

    Han:

    Helden!Goed van jullie te horen. nog steeds jammer dat ik er dit jaar niet bij ben. zondag vlieg ik naar Frankrijk en zie ik mijn geliefde weer. Ik wens jullie al het goede en blijf de site in de gaten houden!
    Gods zegen broeders!
    Han

  • 19 Juli 2007 - 10:44

    Nettie Kliphuis:

    Jammer Annet dat je ziek bent, sterkte.Maar wel fijn dat het verder allemaal zo goed gaat.Ik blijf voor jullie strijden in gebed.Gods Zegen voor de komende dagen en ook vooral voor de terug reis.
    Groetjes, Nettie

  • 19 Juli 2007 - 17:10

    Arjan:

    Toppers!

    Geweldig om van jullie te horen:) Mooi dat het allemaal zo goed gaat, en al dat mooie nieuws. Dank aan God! Ik wens jullie allemaal God's zegen, Arjan

    Blessings, Arjan

  • 19 Juli 2007 - 19:31

    Jan Hooikammer:

    hey broers en zussen,
    geweldig om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien. 35+ klinkt wel heel onwaarschijnlijk gezien de temperaturen in de rest van Europa, maar het is een geweldig excuus voor de badfoto :-)
    Gods zegen en dat jullie veel vrucht mogen dragen!!

    Jan

  • 20 Juli 2007 - 09:13

    Sandra:

    Wat een hitte (puf). Ja dat is zeker moeilijk met het sporten.
    Het zou Annette niet zijn die ziek is :0(Annette weet wie het zegt).
    Blij dat de eenheid binnen de groep zo goed is. Nog veel sterkte en Gods zegen tot jullie weer thuis zijn.

  • 20 Juli 2007 - 21:33

    Jon:

    He Annette (en de rest)
    Hier vanuit chili wens ik je veel beterschap! en nu is mijn tijd op doei

  • 21 Juli 2007 - 09:47

    Bernhard Van Loon:

    voor karsten (vooral ) blij dat alles goed gaat met je,neem niet teveel servische hooi op je vork,geniet en wees verzekerd dat we aan je denken .groeten en goeds
    pappa Bernhard

  • 25 Juli 2007 - 18:57

    Lisanne:

    Mensjes... wat was het geweldig deel te nemen aan dit project! En wat mis ik julie enorm erg, die daar nog zitten. Ik ben echt jaloers... Gelukkig kan ik nog iets bijdragen door te bidden!!!!!

    Toppers geniet er verder van.. Roma's zijn geweldig. En God is Groot..!

    Bozji Blagoslov
    Lisan

  • 26 Juli 2007 - 13:03

    Annette:

    Hallo lieverds,

    Sluit me aan bij Lisanne wat betreft het missen, mis jullie ook best wel. Vind het gaaf voor jullie dat jullie daar nog verder aan het werk zijn, maar zal ook blij zijn als ik jullie heelhuids weer terug zie. Las net iets over extreme hitte en 2000 bosbranden in Servie, dus doen jullie wel een beetje voorzichtig daar? Ik blijf voor jullie bidden.

    Kus en Bozji Blagoslov,
    Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karsten

Vanaf 17 juli zullen we reizen per trein via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië om uiteindelijk in Servië uit te komen

Actief sinds 08 Juli 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 29278

Voorgaande reizen:

17 Juli 2006 - 21 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: