de afgelopen week, voorbereidingen getroffen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Karsten Loon - WaarBenJij.nu de afgelopen week, voorbereidingen getroffen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Karsten Loon - WaarBenJij.nu

de afgelopen week, voorbereidingen getroffen

Door: Tobias en Karsten

Blijf op de hoogte en volg Karsten

02 Maart 2007 | Nederland, Groningen

Hallo lieve vrienden, bekenden, familie,

sinds gisteren 1 maart zijn Tobias en ik weer teruggekomen uit Servië. Een ongelofelijk drukke, maar zeer gezegende week!

Woensdagavond, de avond voor vetrek hebben we geslapen in de Shelter, een chr. hostel in harte de Wallen, Amsterdam. Heel goed gehad daar, zeer goed ontvangen en een zeer leuke belevenis!

Donderdag 22-2 hebben we contacten gelegd, de voorganger Miroslav in Smreska Mitrovica en zijn gezin. Dit was in het noorden. Hier hebben we een super mooie plek gevonden om te sporten om 1 van de kampen te houden, dit zal in begin augustus zijn. Van begin tot eind was het goed aldaar, we hebben een dienst bezocht, bij een Slowaakse voorganger gegeten, plannen gemaakt ivm de invulling van het kamp. Veel in korte tijd dus.

Toen zijn we zaterdag naar Leskovac gegaan, in het zuiden, gereisd per bus. ( Ps ik moest nog naar de wc onderweg, dus na drie keer aandringen bij de buschauffeur, heb ik langs de kant van de snelweg mijn ding gedaan, alle Serviers doen het op die manier, dan kon ik dus ook!)

In Leskovac contact gelegd met de voorganger daar, Stefan Stankovic, een interview gehouden, het geod gehad met gasten uit de Vs en Oostenrijk, alsmede drie diensten bijgewoond. Een getuigenis van Karsten en wat drama-stukjes opgevoerd, de sfeer zag er goed in. Stefan was een ongelofelijk hippe voorganger: Audi onder de kont, begin dertig, twee keer mee in de kroeg geweest, en een goed gevoel voor humor, kortom: geslaagd!

Maandag teruggekomen uit Leskovac, en in het Roma centrum geslapen ( net als afgelopen zomer), dinsdag bij de schattigste kinderen geweest van Servie: in Marsic dus ( Kor baalt nog steeds dat hij er niet bij was, en wie wil daar ook niet bij zijn). Bijbelles, drama, zingen, gehad. Idem woensdag, alleen dan in een ander dorpje.

Dit is in het kort hoe Tobias en ik het hebben gehad, voor specifieke info, vraag Tobias of mij naar videomateriaal, persoonlijke verhalen, etc.

Graag wil ik jullie vragen om de voorbereidingen voor as zomer bij God te brengen, ook in Servie zijn we afgelopen week, alleen door Zijn aanwezigheid, zo gezegend!

Gods zegen voor jullie,

Tobias en Karsten

• 09 Maart 2007 - 09:12

Thamar:

nou dan zal ik maar even een reactie plaatsen he??
    super tof om jullie belevenissen te lezen en vooral ook de film te zien.. echt heel heel gaaf!

Liefs, Thamar

• 23 Juni 2007 - 21:37